V posledních pár dnech jsem si všiml zajímavého tématu, a to jak u mých klientů, případně „veřejnosti“, tak u realitních makléřů, které jsem měl možnost vidět při práci. Jde o jakousi diskusi, nebo spíše názorový rozpor mezi tím, zda prodávat nemovitost přes letní prázdniny, nebo spíše počkat, až bude po prázdninách. A protože mě někteří klienti oslovili s tím, jak to vidím já, rozhodl jsem se svůj názor napsat a zveřejnit.
Osobně jsem totiž přesvědčen, že letní prázdniny mají na realitní trh jen velmi malý vliv, pokud tedy mají vůbec nějaký. Ano, samozřejmě. Hodně lidí je na dovolených a celá ekonomika jede tak nějak „na půl plynu“. Nicméně čerpám ze své vlastní zkušenosti. Když jsem v březnu 2015 začal pracovat jako realitní makléř, bylo mi řečeno, že se musím první rok v oboru velmi ohánět, abych dosáhl výsledků. Letní prázdniny jsem tedy prakticky nezaregistroval. A výsledek? Srpen 2015 byl první měsíc, kdy jsem se stal makléřem regionu, což jinými slovy znamená, že jsem prodal skutečně velké množství nemovitostí. A to byly prázdniny! I srpen 2016 byl pro mě a makléře z mého týmu úspěšným měsícem. Stali jsme se nejlepším týmem regionu. A to byly také prázdniny. Takže?
Zastávám názor, že letní prázdniny mají na prodej nemovitostí jen minimální vliv. Vše je hlavně o kvalitě práce realitního makléře a o míře spolupráce při prodeji ze strany klienta. Pokud je makléř profesionál a klient mu svěří důvěru a nechá si od něj poradit, je úplně jedno, zda se nemovitost prodává o prázdninách nebo až třeba v říjnu. Kvalitní nemovitosti (rozumějte kvalitně nabízené nemovitosti za správně nastavenou tržní cenu) se prodávají po celý rok. Představte si takovou mladou rodinu, která již několik měsíců shání nové bydlení. Přestane taková rodina hledat v průběhu prázdnin?
Proto pokud uvažujete o prodeji nemovitosti, neváhejte a na konec prázdnin určitě nečekejte. Tržní ceny většiny nemovitostí jsou aktuálně vysoko, proto otálet s prodejem se ve většině případů nevyplatí.
Přeji vám při prodeji nemovitosti úspěch a zároveň krásné a klidné prázdniny!
Jana Kudrnová says
Dobrý den pane Molcare, zajímal by mne váš názor na prodej nemovitosti přes letáček. Mám na mysli roznášení letáčků “ ve vašem okolí je na prodej byt…..“.
Myslíte, že to má nějaký smysl, když máme dobu webovou? Děkuji Kudrnová
Zdeněk Molcar says
Dobrý den, párkrát jsme k této formě s kolegou přistoupili. Ale vždy to bylo na malé obci, kde byla větší pravděpodobnost, že kupující namá třeba ani přístup k internetu. Využili jsme pro inzerci veřejné plakátovací plochy. Nicméně inzerce na internetu tvoří v mém případě 95% veškeré mé inzerce.